Treceți la conținutul principal

Cu sau fara educatie?



Am regasit in "Crescuti digital" informatia potrivit careia creste abandonul scolar in SUA... si pare a fi o tendinta care se va acutiza in urmatorii ani iar daca stau sa ma gandesc la rezultatele de la BAC din ultimii ani, cred ca si noi trecem prin aceiasi faza. Daaaaaaaaa stiu ca este o problema complexa si presupune multi bani investiti, insa asa cum se gasesc bani pentru tot felul de lucruri, cred ca ar fi cazul sa se gaseasca si pentru invatamant ceva fonduri. Si poate ca vom vedea in viitorul apropiat ca tarile care au facut asta vor avea un viitor mai roz decat cele care vor avea o populatie formata din tineri care au abandonat scoala fff devreme... Desi, cum e plin de nunate de gri si aici sunt cateva exemple de oameni de succes care au renuntat la scoala si au pus pe picioare super businessuri sau cariere insa eu personal ii incadrez la exceptii. Sunt multe aspecte legate de acest subiect, de la reinventarea sistemului de invatamant si pana la banii care trebuie investiti intr-un astfel de proces insa totusi, se pare ca au observat deja foarte multi ca este nevoie de o noua curricula adaptata la elevul, studentul actual, care se dezvolta intr-un context total diferit de cel in care s-au dezvoltat generatiile anterioare si care este suspus unor altfel de stimuli si factori. De multe ori m-am intrebat de ce eu am studiat aceeasi bibliografie pentru BAC ca mama, intre noi fiind o diferenta de 24 de ani, ea traind adolescenta in comunism, eu in democratie, ea distrandu-se cu televiziune data cu portia, eu cu internet si tot asa... Cu alte cuvinte " Profesorii nu mai reprezinta fantana cunoasterii, internetul este"_Marc Premsky, "Crescuti digital". Ca o paranteza, am avut sansa in aceasta perioada sa interactionez cu un alt sistem de invatamant, cel austriac si desi la inceput mi se parut extraordinar de putin sa invat o limba straina o data pe saptamana, 2 ore, am inteles ulterior ca ei de fapt si-au adaptat structura cursului la "noul student", care nu poate sa stea inchis intr-o sala 4 ,5 ore, care are nevoie de forme diferite de prezentare a cursului, video, fisiere audio, interactiune, jocuri, si multe teste si teme, fara prea multa presiune :))... Iar profesoara pare suficient de bine remunerata ca sa fie "updatata" la randul ei, vesela, energica si rabdatoare, dat fiind faptul ca participantii vin din toata lumea si au ritmuri diferite de invatare... Am povestit putin despre profesori intrucat in Romania, si nu numai, inclusiv profesorii sunt atat de demotivati incat nu mai au puterea si deschiderea sa dea mai departe cunoasterea...
Nevoia de a reforma sistemul de invatamant are o stransa legatura si cu ce se intampla cu tinerii absolventi dupa ce termina o scoala, liceu, universitate.. Pana la urma toti isi doresc ca dupa absolvire sa poata obtine un job, nu? Foarte multi angajatori sustin ca scolile nu reusesc sa le formeze studentilor un set de competente necesare obtinerii unui loc de munca. Practic companiile investesc inca din prima zi de lucru a tinerilor in traininguri si programe de invatare, compensand ce scolile nu au reusit sa le formeze...
Din punctul meu de vedere sistemul educational reprezinta una, daca nu cea mai importanta, piatra de temelie pentru inceputul fiecarui om. Din fericire exista si alti factori care pot influenta pozitiv educatia unui om: familia, forme alternative de educatie, intrarea in grupuri sau asociatii studentesti, joburi de vara, stagii de practica, schimburi de experienta etc. Dar eu, in calitate de potential, viitor parinte peste X timp:)) as pune mai mult accent pe cum este "propavaduita" educatia acasa. Cred ca daca parintii citesc sau isi mentin viu interesul pentru nou (arta, cultura, sporturi, activitati, calatorii) cu siguranta in proportie de X % acel copil va fi influentat sa traiasca in acelasi spirit. Iar acum imi vine in minte un concept cu care am luat contact la un moment dat, "invatare continua"...Mi se pare un concept tot mai actual. "Adaptand celebrul comentariu al lui Andy Warhol, putem spune ca astazi, informatiile noi (de actualitate) sunt valabile doar 15 minute, daca studiezi un subiect tehnic in cadrul universitatii, jumatate din ceea ce ai invatat in primul an poate sa devina uzat in momentul absolvirii",_ paragraf din cartea "Crescuti digital". Am ajuns de curand sa dezbat pe tema asta cu dragul meu si ajunsesem sa ma intreb daca nu cumva o sa ajungem sa ne educam copiii acasa..insa apare si factorul de socializare... Cu alte cuvinte ne lasam copilul la scoala pentru ca acolo interactioneaza cu alti copii si compensam acasa cu meditatii si alte activitati ce nu reuseste scoala sa ii ofere?? O sa ma mai gandesc la asta, intrucat mai am timp :)) dar am prieteni care au fost destul de stresati cand au ales scoala copilului si atunci mi-am dat seama ca nu este o alegere usoara, mai ales cand nu prea ai de unde sa alegi.  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lose Your Job, Find Yourself! - " Dream big - Call it a "blue sky" moment : Make a list of everywhere you'd wa nt to work. Regardless of pre-requisites, catalog the gigs that would "make your heart sing "___http://www.fastcompany.com/3005920/3-steps-getting-awesome-getting-canned Mi-a atras atentia si pentru ca eu insami sunt intr - o reorientare profesionala la cateva sute de grade :)) dar am constatat ca este mai potrivita o insiruire de incercari si aleger i decat blocajul intr -un loc/pos t.

good habits

.... cred ca atunci cand simtim nevoia sa facem lucruri pe care le faceam candva cu placere..suntem pe drumul cel bun :) eu am revenit la un vechi obicei, un bun obicei, si anume: gatitul :))) intr-o bucatarie superbaaaaaa, cu o priveliste foarte discreta :)...  este drept ca gatesc mai rar decat o faceam candva insa o fac cu aceeasi placere si dupa aceleasi retete :))) sunt curioasa daca gustul este diferit... si astept cu drag sa organizez din nou mese si sa avem invitati care sa se bucure de ce am pregatit : D   ...am revenit la pauzele mele, cu mine insami, undeva intr-un loc in care ma simt bine si ma reconectez la mine. drept urmare ieri am simtit nevoia dupa peste 9 ore de munca sa merg sus, mai aproape de nori, in locul meu preferat din Graz, de unde am vazut un apus grozav si nu mi-a venit sa cred cat au contat acele 20 de min de singuratate si totusi... de revenire :))) ... apoi o scurta plimbare pe o strada superba care da in centrul vechi.. i-am admirat pe cei care s
In ultima vreme am parte de tot felul de surprize placute. De fapt, nu este o surpriza faptul ca am parte de surprize, chiar mi-am dorit acest lucru : ) Aseara cand asteptam autobuzul, m-am trezit in fata ochilor cu un autobuz condus de insusi Mos Craciun, vesel si tanar, iar autobuzul sau era foarte frumos decorat: luminite albastre, beteala in jurul barelor, jucarii prinse cu funde de scaune, globuri imprastiate peste tot, muzica si muuulta energie pozitiva si doua Craciunite (nu genul acela sexi de Craciunita, ci stilul Doamna Craciunita) care strangeau bani pentru nu stiu ce.  A fost interesant sa observ reactia oamenilor care se urcau in acest autobuz magic, care ne purta in lumea recunostintei si a bunatatii! Absolut toti au calatorit cu zambetul pe buze si au fost surprinsi intr-un mod placut si … au donat. PS: De incercat (e verificata si de mine : )) : La finalul unei zile vizualizati cum anume s-a desfasurat ziua. Dupa ce parcurgeti tot filmul si retraiti ziua avet