Treceți la conținutul principal
Cred ca fiecare are ritmul sau si momentul sau de inflorire profesionala si personala. De asemenea, cred ca pentru fiecare exista un moment potrivit pentru o schimbare majora. Cred ca aveti cu totii in jur cunoscuti, proieteni sau rude care amana o anumita miscare, decizie sau schimbare (ma refer in mod special la schimbari care le pot imbunatati viata – sau cel putin asa pare din unghiul din care privim noi). Chiar si asa, chiar daca primesc acest mesaj din mai multe surse ei nu fac nimic in acest sens. Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt foarte simple: nu simt ca este momentul sa faca acel lucru.

De 23 de ani am primit si eu un mesaj in mod constant de la apropiatii mei. Am avut nevoie de un timp de gandire destul de generos (23 de ani) ca sa ma hotarasc si sa iau o decizie majora. Fiecare cu ritmul sau : ) Decizia pe care am luat-o este de a ma muta in alta tara.

Am simtit nevoia sa scriu cateva impresii dobandite in ultima luna. Intrucat vorbesc din experienta ma refer strict la mutarea intr-o alta tara.

  1. Nu lua decizia de a te muta daca simti ca renunti la ceva drag, ca faci un sacrificiu sau ca pierzi ceva. Calculeaza, fa un inventar, vezi avantajele si dezavantajele si daca si dupa aceste operatiuni tot simti ca iti da cu virgula...
  2. Asa cum frumos spunea o apropiata, o astfel de schimbare iti da sansa sa o iei de la capat: Ai o tabla alba si ai sansa sa iti redesenezi viata. Iti poti alege o noua meserie, o noua locuinta, poti invata o noua limba, poti lega noi relatii si legaturi, poti lua contact cu noi obiceiuri, mancaruri si reguli;
  3. Da, vine cu riscuri la pachet! Si cred ca aici putem discuta mult si depinde de fiecare situatie in parte;
  4. Trebuie sa incerci ca sa vezi daca iti place sau nu;
  5. Avantajele pe care ni le ofera tehnologia in procesul de adaptare sunt incredibile! (puteti avea colaborari in tara de origine, puteti comunica cu rudele si prietenii etc)
  6. Este foarte posibil sa ai momente in care vei spune: NU! M-AM RAZGANDIT! ESTE O NEBUNIE!
  7. Birocratia si partea administrativa din spatele plecarii reprezinta de asemenea o sursa de stres, insa nu este imposibil de depasit. Asa cum mi-a spus cineva de curand, care are mai multe mutari la activ, in timp preferi un stil minimalist – strangi cat mai putine lucruri, haine, obiecte decorative etc
  8. Mai mult focus pe partea practica si mai putin pe valoarea sentimentala a lucrurilor. Cateva dintre barierele pe care mi le-am ridicat in anii trecuti au fost legate de casa mea extraordinar de comoda si frumoasa, tara mea – aici m-am nascut, aici vorbesc pe limba mea, masina mea primita cadou de la tata care are o valoare sentimentala extraordinara - chiar daca are peste 150.000 de km si stiu sigur ca in urmatorii 2 ani sigur o sa am nevoie de una mai noua, Ateneul, Calea Victoriei, parcul Herastrau, cluburile, toate locurile minunate din acest oras, prietenii!!!!  Am gasit acum, la momentul potrivit, solutii pentru toate acestea: casa ramane in grija unei persoane care ii va acorda aceeasi cantitate de iubire, masina o sa isi gaseasca un nou proprietar care o sa o iubeasca la fel de mult sau va ramane masina cu care o sa ma plimb cand vin in vizita in Bucuresti, sunt sigura ca o sa descopar noi locuri in care o sa ma simt bine si inspirata, Acasa este acolo unde ma simt bine si unde simt eu ca este casa mea – cum frumos mi-a spus un prieten drag! Prietenii – abia ii astept in vizita sau ii voi revedea pe Skype sau ne vom scrie scrisori si cu siguranta cel putin o data pe an o sa vin in Bucuresti sa ii vizitez : ) si cu siguranta imi voi face in timp si prieteni noi. 
  9. Atentie la resursele timp si bani! O sa fiti surprinsi cate lucruri sunt de rezolvat pana plecati si cum ajungeti sa va planificati fiecare zi si cum toti vor sa va vada si sa isi ia ramas-bun sau sa va ureze ganduri bune si nu stiti unde si cum sa va impartiti. De asemenea, sa aveti in minte cheltuieli cu acte, transport, rezilieri contracte etc.
  10. Exista si situatii cand in spatele deciziei stau de fapt alte motive, mai vechi, mai ascunse (situatii nerezolvate, traume, relatii complicate de familie etc). Aflati adevaratul motiv si inchideti rana. Personal consider ca merita efortul. Va pot recomanda o carte utila care mi-a fost recomandata la momentul potrivit: Lise Bourbeau, Cele 5 rani care ne  impiedica sa fim noi insine.
  11. Si daca veti avea si persoana iubita alaturi, cu siguranta totul o sa para muult mai usor : )

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lose Your Job, Find Yourself! - " Dream big - Call it a "blue sky" moment : Make a list of everywhere you'd wa nt to work. Regardless of pre-requisites, catalog the gigs that would "make your heart sing "___http://www.fastcompany.com/3005920/3-steps-getting-awesome-getting-canned Mi-a atras atentia si pentru ca eu insami sunt intr - o reorientare profesionala la cateva sute de grade :)) dar am constatat ca este mai potrivita o insiruire de incercari si aleger i decat blocajul intr -un loc/pos t.

good habits

.... cred ca atunci cand simtim nevoia sa facem lucruri pe care le faceam candva cu placere..suntem pe drumul cel bun :) eu am revenit la un vechi obicei, un bun obicei, si anume: gatitul :))) intr-o bucatarie superbaaaaaa, cu o priveliste foarte discreta :)...  este drept ca gatesc mai rar decat o faceam candva insa o fac cu aceeasi placere si dupa aceleasi retete :))) sunt curioasa daca gustul este diferit... si astept cu drag sa organizez din nou mese si sa avem invitati care sa se bucure de ce am pregatit : D   ...am revenit la pauzele mele, cu mine insami, undeva intr-un loc in care ma simt bine si ma reconectez la mine. drept urmare ieri am simtit nevoia dupa peste 9 ore de munca sa merg sus, mai aproape de nori, in locul meu preferat din Graz, de unde am vazut un apus grozav si nu mi-a venit sa cred cat au contat acele 20 de min de singuratate si totusi... de revenire :))) ... apoi o scurta plimbare pe o strada superba care da in centrul vechi.. i-am admirat pe cei care s
In ultima vreme am parte de tot felul de surprize placute. De fapt, nu este o surpriza faptul ca am parte de surprize, chiar mi-am dorit acest lucru : ) Aseara cand asteptam autobuzul, m-am trezit in fata ochilor cu un autobuz condus de insusi Mos Craciun, vesel si tanar, iar autobuzul sau era foarte frumos decorat: luminite albastre, beteala in jurul barelor, jucarii prinse cu funde de scaune, globuri imprastiate peste tot, muzica si muuulta energie pozitiva si doua Craciunite (nu genul acela sexi de Craciunita, ci stilul Doamna Craciunita) care strangeau bani pentru nu stiu ce.  A fost interesant sa observ reactia oamenilor care se urcau in acest autobuz magic, care ne purta in lumea recunostintei si a bunatatii! Absolut toti au calatorit cu zambetul pe buze si au fost surprinsi intr-un mod placut si … au donat. PS: De incercat (e verificata si de mine : )) : La finalul unei zile vizualizati cum anume s-a desfasurat ziua. Dupa ce parcurgeti tot filmul si retraiti ziua avet