Am revenit la obiceiurile bune si mi-am inceput ziua cu un articol despre lideri informali, despre cat de informale vor fi lucrurile in viitor in corporatii (de la Steve Jobs incoace) si mai ales despre cum anume putem determina angajatii sa traga la caruta intr-un proces amplu de schimbare.
Acum realizez faptul ca aleg fara intentie doar articolele despre schimbare in aceasta perioada:)
Una peste alta, preocuparea majora a autorului a ramas pe parcursul articolului motivarea angajatilor intr-un proces de transformare organizationala. Se aduceau in discutie trei exemple/studii de caz. O companie a incercat prin mai multa comunicare interna. Alta prin lideri si comunicare. Alta prin ce a mai ramas...
Misterul se invartea in jurul angajatilor, iar din punctul meu de vedere autorul nu i-a dat de cap. Si ma gandeam ca o sa se studieze fenomenul "angajat si cum anume il putem determina sa X lucruri pentru companie" in continuare pentru ani si ani de zile. Parca il si vad pe angajat ca pe un cobai care cu ochii lui mici este masurat zilnic, i se vorbeste, i se transmit mesaje motivationale... si evident cercetatorul este unul britanic :)
Poate ca exagerez, insa din punctul meu de vedere un angajat va da 100% sau peste 100% daca este fericit, ii place ceea ce face, este bun la ceea ce face sau banii (multi, multi bani) le inlocuiesc pe toate cele de mai sus.
Din cate observ in cele mai multe cazuri este alegerea lui, a angajatului. Si cand vorbim despre alegerea jobului, a angajatorului, a faptului ca munceste si ii place ce face desi nu castiga multi bani, a faptului ca banii vin dar nu ii place ce face si tot asa. Lucru care se aplica si cand vorbim despre o organizatie care este intr-un proces de transformare. Chiar daca schimbarea porneste de la varf si GM-ul este un exemplu, comunica, faciliteaza schimbarea si restul oamenilor-cheie acorda suport, comunicarea interna exista, oamenii inteleg ce se intampla si mai ales de ce, exista transparenta... Angajatii vor acorda suport si se vor alia in procesul de transformare daca vor simti ca este ok pentru ei, ca este in avantajul lor, ca are sens pentru ei, nu doar pentru ca mesajul suna bine, noile valori sunt mult mai cool decat anterioarele si tot asa.
Am intalnit de multe ori in articole imaginea angajatului care daca este momit cu o bombonica merge in dreapta sau in stanga. O va face insa pentru ca vrea el, pentru ca are nevoie de bombonica sau va alege sa refuze bombonica cu riscurile sau avantajele de rigoare - are grija la kilogramele in plus :) Si aici imi place sa cred ca prietenii inteleg gluma.
Acum realizez faptul ca aleg fara intentie doar articolele despre schimbare in aceasta perioada:)
Una peste alta, preocuparea majora a autorului a ramas pe parcursul articolului motivarea angajatilor intr-un proces de transformare organizationala. Se aduceau in discutie trei exemple/studii de caz. O companie a incercat prin mai multa comunicare interna. Alta prin lideri si comunicare. Alta prin ce a mai ramas...
Misterul se invartea in jurul angajatilor, iar din punctul meu de vedere autorul nu i-a dat de cap. Si ma gandeam ca o sa se studieze fenomenul "angajat si cum anume il putem determina sa X lucruri pentru companie" in continuare pentru ani si ani de zile. Parca il si vad pe angajat ca pe un cobai care cu ochii lui mici este masurat zilnic, i se vorbeste, i se transmit mesaje motivationale... si evident cercetatorul este unul britanic :)
Poate ca exagerez, insa din punctul meu de vedere un angajat va da 100% sau peste 100% daca este fericit, ii place ceea ce face, este bun la ceea ce face sau banii (multi, multi bani) le inlocuiesc pe toate cele de mai sus.
Din cate observ in cele mai multe cazuri este alegerea lui, a angajatului. Si cand vorbim despre alegerea jobului, a angajatorului, a faptului ca munceste si ii place ce face desi nu castiga multi bani, a faptului ca banii vin dar nu ii place ce face si tot asa. Lucru care se aplica si cand vorbim despre o organizatie care este intr-un proces de transformare. Chiar daca schimbarea porneste de la varf si GM-ul este un exemplu, comunica, faciliteaza schimbarea si restul oamenilor-cheie acorda suport, comunicarea interna exista, oamenii inteleg ce se intampla si mai ales de ce, exista transparenta... Angajatii vor acorda suport si se vor alia in procesul de transformare daca vor simti ca este ok pentru ei, ca este in avantajul lor, ca are sens pentru ei, nu doar pentru ca mesajul suna bine, noile valori sunt mult mai cool decat anterioarele si tot asa.
Am intalnit de multe ori in articole imaginea angajatului care daca este momit cu o bombonica merge in dreapta sau in stanga. O va face insa pentru ca vrea el, pentru ca are nevoie de bombonica sau va alege sa refuze bombonica cu riscurile sau avantajele de rigoare - are grija la kilogramele in plus :) Si aici imi place sa cred ca prietenii inteleg gluma.
Comentarii