Treceți la conținutul principal
Incepand cu anul 2008 am inceput sa studiez si sa aprofundez, traind efectiv printre HR-i acest domeniu. Daca la inceput imi erau straine toate conceptele si principiile si imi era destul de greu sa diger toata cantitatea de informatie, in 2011 mi-am ales sa mananc o felie din tot managementul resurselor umane: recrutareaSincer (oricat de naiva par acum) chiar cred ca succesul unei companii depinde intr-o foarte mare masura de angajatii recrutati. Ei fac lucrurile pana la urma (ghidati de proceduri, strategie si aflati intr-un cadrul clar, dar pana la urma ei le fac si sa nu uitam ca fiecare este unic in felul sau). Tot ei transpira si cultura organizationala. Tot ei sunt si cel mai bun sa NU PR al companiei (sa nu uitam ca majoritatea ne culegem informatii despre o anumita companie de la cunoscuti, prieteni sau..de pe internet).  

Revenind, pe parcursul unui an am invatat o multime de lucruri de la colegii mei consultanti si am avut sansa sa ma regasesc in situatii variate(chiar daca experienta mea in ceea ce priveste recrutarea este foarte cruda inca). 
Ei bine, in primul rand, am fost surprinsa sa vad cat de mult conteaza modul in care le comunici candidatilor informatiile referitoare la client si pozitia pentru care recrutezi. De fapt, totul incepe cu a ne cunoaste pe noi inainte de toate, in calitate de furnizor si intermediar (in ochii candidatilor de multe ori suntem un lipici intre companie si ei). Aici intervine rolul de a ne face remarcati si vizibili (PR! si Slava Cerului ca am tot aparut in presa si la evenimente si ne-am exprimat ideile referitoare la piata si HR in general). Apoi avem compania-client care poate este un nume mare si sonor, poate nu(asta nu inseamna ca nu este o companie cu proiecte interesante si un loc frumos in care sa te desfasori). Apoi, pozitia in sine pentru care recrutam. Pe scurt, din punctul meu de vedere, este o imbinare armonioasa intre comunicare, branding si vanzare : ) 

Cu cat aleg comunicarea cu atat imi dau seama ca este prezenta in tot si toate si nu stiu in ce masura mai suntem constienti de acest lucru. Poate este atat de evident incat nu o mai sesizam. Eu incerc sa imi dezvolt un organ care sa ma ajute sa nu trec pe langa ea fara sa o observ. 
De fiecare data cand mi se spune ca nu avem nevoie de vizibilitate ma gandesc la Coca Cola. Este unul (poate cel mai) cunoscut brand din lume si totusi in fiecare zi vedem reclame si mesaje despre acest brand. Am avut o colega la un moment dat care coordona activitatea de vanzari si de multe ori in timpul unei intalniri ii explica respectivului ca are nevoie de reclama, ca este important sa apara in media. Dupa cateva zeci de minute, ajunsa in culmea disperarii ajungea inclusiv la faptul ca pana si Coca Cola dupa atatia ani si luand in calcul faptul ca toata lumea cunoaste aceasta bautura continua sa investeasca in promovare... Sarbatorile vin! Sarbatorile vin... inclusiv melodia din reclamele lor am retinut-o. Si atunci va intreb: Ne apucam si noi de o campanie? :))








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

numa' mama stie....

Au trecut 7 saptamani de cand in viata noastra a aparut Vlad. In tot acest timp in care nici o zi nu este la fel cu cealalta, lucrurile schimbandu-se de la o ora la alta (de fapt cred ca sunt minute sau secunde) de la plansete la rasete, de la relaxare la colici, de la somn la nesomn, de la implinire la neputinta. Nu de putin ori, acest omulet de circa 5 kg a facut KO doi adulti care impreuna cantaresc 140 kg - sotul poarta mare parte din greutate :D La finalul zilei, care de cand sunt parinte, asta inseamna ora 19.00 max 20.00, ma tarasc spre pat, sperand sa prind avans in fata micutului si sa dorm cateva ore neintrerupte. Si ghici ce, ma bucur ca a inchis ochii si pare ca doarme, fac febra musculara incercand sa ma ridic de langa el fara sa simta si pe el il si vad cum face doi ochi maaaaaaaaaariiii care ma privesc pana in adancul sufletului si imi confirma faptul ca NU o sa dorm : ) Impartasesc cu voi cateva lectii invatate de cand sunt mama: • Am mult mai m...
"Your wish is my command :)..." eu va incurajez sa indrazniti! sa va doriti! sa cereti! si...vi se va da:) Eu astazi am primit 3 cadouri muuult asteptate si dorite :) intr-un film fff popular si util (daca imi vreti sfatul), the Secret, exista un pasaj special dedicat dorintelor - Universul e un imens catalog :) in care puteti comanda tot ce va doriti:) 
Asa cum povesteam zilele trecute am ajuns intr-un moment zero; am o foaie alba si pot desena ce vreau eu! Daca de multe ori as fi fost overqualified pentru un anumit job sau nu as fi putut sa imi acopar cheltuielile lunare dintr-un job dragut de genul patiser sau bibliotecara, acum nu mai am nici o scuza. Merg intr-un loc in care imi pot creiona o noua identitate, pot da viata unor proiecte pe care nu le-am dezvoltat inca si tot asa.  Toate bune si frumoase dar... CE ANUME VREAU SA FAC?!!  Cei care ma cunosc de mai mult timp stiu ca sunt o persoana foarte organizata si care se impaca foarte bine cu creionul si hartia. Cele mai importante decizii asa le-am luat pana acum. Se ia o foaie de hartie, se imparte in 2 si se scriu avantajele si dezavantajele. Am aplicat aceasta metoda in alegerea facultatii, profesiei, locului de munca, iubire sau cumpararea diverselor obiecte.  Intre timp, o persoana draga, Laura Martin, mi-a daruit un instrument foarte util (articolul ...